معرفی اداره ملی گردشگری گرجستان

اداره ملی گردشگری گرجستان یک نهاد حقوقی عمومی در سیستم وزارت اقتصاد و توسعه پایدار گرجستان است و فعالیت های خود را به طور مستقل تحت کنترل دولت انجام می دهد. اهداف اداره ملی گردشگری گرجستان اجرای سیاست دولتی برای توسعه گردشگری در گرجستان، ترویج توسعه گردشگری پایدار، ترویج رشد درآمدهای صادراتی بالا و ایجاد مشاغل جدید در گرجستان است. برنامه های این کشور بر اساس توسعه گردشگری و همچنین جذب گردشگران خارجی و توسعه گردشگری داخلی، اماکن گردشگری، زیرساخت ها و ارتقای توسعه منابع انسانی در حوزه گردشگری است.

اداره ملی گردشگری گرجستان

اداره ملی گردشگری گرجستان یک نهاد حقوقی عمومی در سیستم وزارت اقتصاد و توسعه پایدار گرجستان است و فعالیت های خود را به طور مستقل تحت کنترل دولت انجام می دهد.

اهداف اداره ملی گردشگری گرجستان اجرای سیاست دولتی برای توسعه گردشگری در گرجستان، ترویج توسعه گردشگری پایدار، ترویج رشد درآمدهای صادراتی بالا و ایجاد مشاغل جدید در گرجستان است. برنامه های این کشور بر اساس توسعه گردشگری و همچنین جذب گردشگران خارجی و توسعه گردشگری داخلی، اماکن گردشگری، زیرساخت ها و ارتقای توسعه منابع انسانی در حوزه گردشگری است.

ساختار اداره ملی گردشگری:

بخش توسعه برند:

  • اهمیت به توسعه برند گرجستان به عنوان یک کشورتوریستی وهمچنین برند محصولات
  • ترویج و  ارتقای پتانسیل توریستی گرجستان و ارائه آن در بازارهای داخلی و بین المللی
  • توجه به بازارهای هدف، کانال ها و روشهای ارتباطی به منظور ارتقای ظرفیت های گردشگری گرجستان
  • حضور در نمایشگاه های گردشگری داخلی و بین المللی و رویداد های بازاریابی مختلف
  • شرکت در فرآیند تهیه و توزیع محصولات و پروژه های توریستی

بخش ترویج گردشگری داخلی:

  • برنامه ریزی و اجرای پروژه های مختلف برای تشویق توریسم داخلی
  •  ترویج توسعه سایت ها و محصولات جدید گردشگری در سراسر کشور
  •  برنامه ریزی و اجرای انواع رویدادها در مکان های جذاب گردشگری به منظور افزایش گردشگر داخلی
  • برگزاری تورهای آشنایی برای خبرنگاران، وبلاگ نویسان و مجریان تور به منظور معرفی مکان های گردشگری درکشور.

بخش پژوهش و برنامه ریزی:

  • جمع آوری و پردازش داده های آماری در حوزه گردشگری
  •  انجام تحقیقات مربوطه بر اساس نیازهای مدیریت و در حدود اختیارات محوله
  • تهیه مقالات تحلیلی و انتشار امور مربوط به صنعت گردشگری و بهبود دائمی روش تحقیق
  • همکاری با ارگان های مختلف برای تولید صحیح آمار در حوزه گردشگری با در نظر گرفتن توصیه های بین المللی
  •  تدوین، ساماندهی و نظارت بر استراتژی توسعه گردشگری ملی و برنامه های عملیاتی
  •  در دسترس بودن داده های آماری برای عموم مردم در محدوده صلاحیت
  • تضمین ،برنامه ریزی، اجرا و مشارکت در رویدادها، پروژه ها

دپارتمان روابط بین الملل:

  • همکاری با وزارتخانه‌ها وسایر دستگاه‌ها و نهادهای دیپلماتیک و سازمانهای بین‌المللی
  • مذاکره برای توسعه موافقت نامه ها و تفاهم نامه های همکاری بین المللی
  • ساماندهی برنامه های اقدام و سایر پروژه ها در زمینه گردشگری
  • همکاری با نمایندگان بخش گردشگری کشورهای مختلف
  • شرکت در رویدادهای بین المللی و کمیسیون های بین دولتی در راستای گردشگری

اداره تبلیغات بین المللی و گردشگری:

  • برقراری ارتباط و تماس برای عمومیت بخشیدن به ظرفیت های گردشگری گرجستان در بازارهای بین المللی
  • همکاری با نمایندگان صنعت گردشگری کشورهای خارجی
  • دعوت ومیزبانی ازخبرنگاران خارجی،وبلاگ نویسان، مجریان تور ونمایندگان مختلف صنعت گردشگری

بخش تجزیه و تحلیل و بازخورد پاسخ:

  • پردازش منابع اطلاعاتی برای شناسایی مشکلات در حوزه گردشگری
  • دسته بندی و تجزیه و تحلیل اطلاعات دریافتی
  • بررسی راههای مختلف برای رفع مشکلات و اطلاع رسانی به دستگاه های ذیربط
  •  به روز رسانی و تولید محتوا برای پایگاه های اطلاع رسانی کانال های خبری
  •  نظارت و کنترل مداوم بر خدمات ارائه شده توسط کانال های اطلاعاتی
  •  برنامه ریزی و سازماندهی امور مربوطه برای توسعه کانال های اطلاعاتی از راه دور در ساختار مدیریت

بخش خدمات اطلاعاتی:

  • دریافت اطلاعات در خصوص امکانات توریستی در سراسر کشور
  •  ایجاد داده های مناسب بر اساس اطلاعات پایگاه داده ای
  • تضمین فعالیت مؤثر مراکز اطلاعات گردشگری در سراسر کشور
  • در صورت لزوم ایجاد مراکز جدید اطلاعات گردشگری در سراسر کشور .

بخش ارتباط با ارائه دهندگان خدمات در حوزه گردشگری:

  • ایجاد و به روز رسانی مداوم بانک اطلاعاتی از ارائه دهندگان خدمات در زمینه گردشگری و برقراری ارتباط مستمر با آنها
  • تضمین امضای توافقنامه ها، یادداشت ها و یا قراردادها
  • ارائه اطلاعات بروز رسانی شده جدید به  متولیان خدمات گردشگری محلی در مورد مقاصد و رویدادهای گردشگری جدید
  • برنامه ریزی برای اجرای رویدادها و فعالیت های مختلف برای توسعه روابط با ارائه دهندگان خدمات محلی در زمینه گردشگری

بخش توسعه کیفیت:

  • نظارت و ارزیابی خدمات توسط ارائه دهندگان محلی خدمات گردشگری با توجه به کیفیت
  • نگهداری  پایگاه داده ای از تامین کنندگان محلی خدمات گردشگری دارای کیفیت
  •  تضمین بهبود کیفیت خدمات برای ارائه دهندگان خدمات گردشگری
  •  برگزاری آموزش ها و سمینارهای مربوطه

اداره تولیدات گردشگری و توسعه زیر ساختهای کوچک:

  • انجام تحقیقات در مورد منابع و پتانسیل گردشگری کشور
  • توسعه و ترویج محصولات و مقاصد جدید گردشگری در سراسر کشور
  • مشارکت در توسعه و اجرای پروژه های زیرساختی جدید گردشگری
  • برنامه ریزی و اجرای رویدادهای مختلف در مکان های جذاب گردشگری به منظور توسعه گردشگری

بخش حقوقی:

  • تضمین فعالیتها مطابق با قوانین قابل اجرا و نوآوری های قانونی مربوط به فعالیتها
  • تهیه پیش نویس تفاهم نامه ها ویا موافقت نامه ها برای امضاء و بررسی
  • تایید پروژه های تهیه شده توسط واحدهای ساختاری مختلف به منظور حفظ منافع قانونی
  • دفاع در محاکم و کلیه مراجع از منافع سازمان
  • تضمین در دسترس بودن اطلاعات عمومی به روشی که توسط قانون گرجستان تعیین شده است

دفتر کنوانسیون و نمایشگاه گرجستان:

  • پشتیبانی از توسعه گردشگری تجاری ،انواع جلسات، تورهای تشویقی، کنفرانس ها، نمایشگاه ها و سایر رویدادهای بین المللی مشابه در گرجستان
  • ایجاد و به روز رسانی پایگاه داده از ارائه دهندگان خدمات محلی در زمینه گردشگری تجاری
  • فعالیت در چارچوب دستورالعمل های دفتر کنوانسیون و نمایشگاه های مصوب
  • ایجاد و به روز رسانی دوره ای وب سایت های مرتبط
  •  شرکت درآماده سازی کارفنی برای انجام مطالعات لازم به منظورتوسعه برندگردشگری تجاری گرجستان
  •  تضمین همکاری با نمایندگان بخش خصوصی و ساختارهای دولتی مرتبط با زمینه گردشگری
  • مشارکت در برنامه ریزی و اجرای پروژه ها در محدوده صلاحیت.

منبع:سایت اداره ملی گردشگری گرجستان

تاریخ:1401/6/20

کد خبر 13444

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =